Iniciació esportiva Aquesta etapa va destinada als alumnes de P3, P4 i P5. És una etapa relacionada amb la psicomotricitat que fan a l'horari escolar.OBJECTIUS DE LA ETAPA - Desenvolupament dels aspectes perceptiu-motrius:
- d'esquema corporal: lateralitat, respiració, relaxació.
- coordinació:
- coordinació dinàmica general (global)
- coordinació dinàmica específica (segmentària).
- estructura espaial i temporal: percepció de l'espai i temps.
- Desenvolupament dels aspectes afectiu-social: hàbits, actituds, autonomia...
- Desenvolupament dels aspectes cognitius.
COM HO PORTEM A TERME?Les nostres sessions es basen en el moviment corporal a través de jocs col·lectius que treballem amb:
- CIRCUITS: diferents recorreguts amb diferents materials, en sentit circular per no ser competitius.
- RACONS: pilotes, anelles, cordes, xanques....
- JOCS POPULARS: els nostres jocs de sempre.
- JOCS DE ROL: jocs on fas posar als alumnes en diferents situacions i moments
- JOCS D'EXPRESSIÓ I COMUNICACIÓ: Jocs on puguin verbalitzar els diferents aspectes de la realitat o imaginar.
Poliesports És la segona etapa de la iniciació esportiva, adreçada als alumnes de 1r i 2n de primària. L'ojectiu és treballar les diferents capacitats, habilitats, actituds del nen/a mitjançant exercicis i jocs dels esports individuals i d'equip, ja que és la millor manera d'incidir en la seva capacitat d'aprenetatge al món esportiu. És treballa en tres blocs: esports general, bàsquet i futbol sala. OBJECTIUS DE LA ETAPA- UTILITZAR EL JOC COM A MITJÀ D'APRENETATGE.
- AFIANÇAR LES HABILITATS MOTRIUS BÀSIQUES I GENÈRIQUES A TRAVÉS DE LA INTRODUCCIÓ D'HABILITATS ESPECÍFIQUES DELS DIFERENTS ESPORTS COL·LECTIUS I INDIVIDUALS.
- PLANTEJAR SITUACIONS TÀCTIQUES ADAPTADES: Percepció, decissió, execució.
- DOTAR LA PRÀCTICA DE LA MÀXIMA VARIABILITAT D'EXPERIÈNCIES MOTRIUS.
- UTILITZAR LA COMPETICIÓ COM A ITJÀ EDUCATIU.
- AFAVORIR L'AUTONOMIA DELS ALUMNES EN EL PROCÈS D'ENSENYAMENT-APRENETATGE.
- POTENCIAR LA MOTIVACIÓ DELS ALUMNES EN L'APRENENTATGE.
|
|